ett sent godmorgon

Ligger på soffan och drar mig.. skönt!
Skulle ha hämtat min kära mor vid akademiska kl 12, men hon ringde och sa att hon hade försovit sig.
Inte bara jag som är så morgontrött alltså. =)
Men hon kommer hit ändå, hon skulle ta en senare buss.
Lite ensamt här när man inte vant sig här ännu.

Får se om vi åker in till stan å kikar lite eller nåt.

Kollade på nyhetsmorgon i morse, jag blev alldeles kall.
När de hade reportage om slaktdjur(grisar och kor) som blir tvugna att sova över på slakteriet. 
Nästan hälften av alla djur som kommer till slakterierna gäller det.
Stressade och skadade blir de när det är trångt och kall miljö, plus att det blandas djur från olika gårdar.
Många avlivas av skador som uppkommit över natten.


Som att de inte vore nog att de blev stressade i lastbilarna på vägen dit.
Jag vet hur de skriker och springer runt över varandra redan då.
Mannes pappa är grisbonde, och vi bodde typ 200 meter från grisladorna.

Visst, det är hemskt när man ser alla söta grisar därinne som man vet blir mat sen.
Men där vet jag att de har ett bra liv fram tills dess.
Därför reagerar jag så starkt! Ush för oss människor ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0