fjärde advent!

Oj oj så fort december har gått..
Vi har precis ätit mat, lyxigt för M. har lagat mat i två dagar nu..=)
Det är man inte bortskämd med annars!

Bara tre dagar kvar till julafton.. 
Så vi hämtade en gran idag.
Och jämfört med alla andra år sen jag flytta hemifrån,
så är den faktiskt klädd nu!
Med allt oanvänt julpynt jag köpt förra året..

Då(förra julen) så köpte jag en massa julpynt, för jag skulle ut och hämta en gran.
Kom hem, lånade en såg av en granne, och gick ut i skogen med stora kliv.
Gick runt ett bra tag i skogen och letade.. så hittade jag en.. började såga och såga.
Sen släpade jag den hemåt..
Väl utanför dörren, så kom jag på att jag inte har någon julgransfot.. suck..

Jaja men det löser sig, tänkte jag.
Tog in den och satte den i en glasvas med vatten.. hmm..
tog några tunga krukor och pallade upp den med.. står på trekvarten.. men men..
Nu när jag väl ansträngt mig så för att få min förbaskade gran, så får den stå .
Gick tillbaka till grannen med sågen och tackade..
Gick tillbaka, och kontaterade att min kära katt och hund hade haft omkull den, vatten och barr överallt.
Blev så arg att jag kastade ut den utanför dörren, och där fick den ligga..
Bra tålamod man har ibland..=)

Så jag är förvånad att det gick så bra med granen i år.
Det ska ju bara finnas en gran hemma på julen, så e det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0