Lär sig något nytt..

Kom hem till lägenheten för ett tag sen, städat lite och nu satt mig i soffan.. Puh..
Mamma var som sagt här igår, vi shoppade lite, åt och var ut och gick. Mysigt!
Sen sov hon kvar här, skjutsade hem henne på förmiddan, var i Tärnsjö en sväng i min lägenhet där.

Stackars mina fiskar i akvariet, de går på lågenergi nu och är jättesega..
Inte så konstigt, det är skapligt skitigt(grönt) och jag är ju inte där och matar dem varje dag heller..
Stackrarna, men de är seglivade djur mina fiskar.. tur det..

Sitter och äter lussebulle som blev kvar sen igår, mums..
Kikar runt efter bra bland annat recept på det.. hittade en artikel,
där det står att man ska äta lussebullar och bli lugn.
Saffran är tydligen en gammal medicinalväxt som har en avslappnande effekt och andra helande egenskaper.
Det är ju inte helt fel.. både gott och bra..=)
Men överdoserar man däremot saffran så kan det ge förgiftningar och t.o.m. dödligt i värsta fall.. där ser man.
Man lär sig något nytt varje dag..

Ska baka mördegskakor i olika utföranden imorrn förmiddag. Sen har jag fått en strikt beställning av M. att göra en chokladtårta.
Hans släkt kommer imorgon kväll och firar honom i efterskott.
Alltid är det något som ska fixas med, men tur är väl ändå det..


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, jag gjorde ett tappert försök med barnen att baka lussekatter men så värst snygga blev dom inte, hur f-n gör man dom så fina och perfekta. Hoppas ni trivs i stor-stan!

Kram

2008-12-10 @ 20:43:51
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0