bilkrångel

Bestämde mig för att ta bilen ner till stan, den har fått stått stilla i flera veckor, igenfrusen!
Först fick jag elda på nyckeln, så jag överhuvudtaget fick in nyckeln..


Sen självklart är dörrarna fastfrusna.. bank.. bank.. så fick jag upp en.

Och märker att det mer is innanför på rutorna, än utanför.. suck!
Självklart är det några byggubbar som sitter och skrattar åt mig,
när jag står där och skrapar på insidan så isflagorna yr mot mitt fejs.

När jag är klar med det, skulle jag stänga dörren, då har nån låsmekanism fryst fast
så att dörren inte går att stänga ordentligt, så jag får ner med centrallåset,
så dörren håller sig stängd och inte flyger upp.

Sen när jag väl åker iväg, sätter på vindrutetorkarna, så har jag glömt ta ner dem,
så de torkar i luften. Och till råga på det så har handbromsen frusit fast..
Jaah.. kom igen bilen.. visa några hästkrafter..=)

Andas.. Ha tålamod.. Hur man håller på. =)

Efter mycket om och men, så kom jag iväg. Parkerade en bit i från ån och gick framåt mot stan,
skulle tagit på mig mer kläder bara.. burr!




Kommentarer
Postat av: Mia

Ja visst är det roligt med bilar? När dom funkar som dom ska. Ha det bra.

Kram

2009-01-07 @ 20:55:30
URL: http://msockertopp.blogspot.com
Postat av: mumari

*asg*

jag ska göra ungefär samma procedur med min skruttbil idag..... och du är länkad...nu ;o)

2009-01-08 @ 10:48:46
URL: http://mumari.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0