kvinnliga charmen regerar!

Har haft en riktig bloggtorka de senaste dagarna, mått pyton.
Tror att jag börjar bli förkyld (som alla andra)

I allafall så var jag nyss och besikitigade min kära lilla bil.
Var lika nervös som vanligt innan för att det skulle vara dyra fel..

När jag åker in i bilhallen, så möts jag av ett stort leende.
Besiktningsgubben var väl i sådär 25-års åldern, och en sån där typiskt  som man tänker
sig en morsgris-knubbig-nervös kille..
Tur var väl det, att jag hamnade hos honom,
för kontrollanten brevid honom var en gammal tant, som såg skitsur ut.
Han började nästan direkt prata om mina målningar på bilen..

;Öhh.. hehe.. är det du som är målat de där.. Öhh, på bilen.. fint.. hehe..

Jag svarade att det är en killkompis som gjorde det förut.
Men jag skröt däremot om att det var jag som lackat de svarta listerna på bilen, till vita.
Ooh, så imponerad han blev, och stod och beundrade de en stund..

Han körde sedan fram bilen och höjde upp den på billyften.
Han förklarade en ramsa-om-jag-vet-inte-vad, och visade grejer under bilen.
Oj oj, utbrast han helt plötsligt,
;Det häär ser inte bra ut.. Hmm..
Han förklarade sig och berättade att tyvärr så var ena styrleden helt slut.
Det var nästan så att han ursäktade sig, för att han hittat ett fel på bilen..

Den gick inte igenom p.g.a det, och hans sista kommentar var
;Öhh, tyvärr så måste du komma tillbaka, så jag får se den här fina bilen igen.. hehe..

Men ibland är det bra att vara att vara tjej med dum charm som undanmanöver.. ;)
Jag vet ju nämligen att det är några till fel på bilen, som han totalmissade..
Hehe, men glad är jag för det, för nu blev det inte så dyrt!
Och jag slapp bli bortbogserad.. Hehe..


Kommentarer
Postat av: annie

tala om tur! tack för senast//MODERN

2009-01-30 @ 12:34:22
Postat av: sandra

visst är du tur att vara kvinna ibland! ;)

2009-01-31 @ 17:24:01
URL: http://fruforeback.blogspot.com/
Postat av: sandra

gå in på min blogg och titta jag utmanar dig!

2009-02-02 @ 21:28:39
URL: http://fruforeback.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0