Röksuget invaderar!

Nu är det tufft igen.. alltså med det förbaskade röksuget!
Det går jättebra bitvis, men ibland(som nu) skulle jag kunna mörda för en cigarett.
Undrar hur det fungerar, att jag kan gå flera veckor utan att vara röksugen,
sen helt plötsligt så är jag de, och då kan jag inte tänka på annat..
Jag ska gå och ta en snus.. då blir det nog bättre.

Jag kommer ihåg när jag började röka, det var nångång i högstadiet.
Jag umgicks nästan bara med kompisar som var ett år äldre än mig.
Och de rökte, alla stod på lastkajen vid skolan och såg häftiga ut.
Självklart lärde man ju börja för att se lika häftig ut(trodde man).

Det var ju så bra då tyckte man, för det fanns ju 10-pack cigg för 20 kr.
Sen tog de ju bort dem, och alla ungdomar blev skitsura.
Då lärde man ju köpa stora paket, och då blev det så att man rökte mer och mer..

Jag slutade ju röka den sista april 08, då gick det jättebra,
för då var jag riktigt motiverad till det.
Började tyvärr igen i augusti, men slutade nu igen i typ november, men nu är det svårare.
Men jag vet att jag inte ska, man sparar ju både hälsa och pengar, 
men ibland är jag på väg..
Allra helst nu när jag är hemma om dagarna.

Det är ju rätt så skönt att slippa egentligen..
Fast.. hmm.. så gott... NÄ! ska inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0